måndag 11 april 2011

Dag 6. En bok som gör dig sorgsen

Den här rubriken kan tolkas på flera olika sätt, men jag väljer att tolka den som en bok som gjort att jag grät när jag läste den (efter att ha suttit i 15 minuter och inte kommit på någon bok som gör mig sorgsen).
Och efter lite mer funderande har jag bestämt mig för vilken bok det blir: "Livet utan Amy" av Lurlene McDaniel

Boken handlar om Erin som har konstant huvudvärk, men läkarna hittar inget fel. Huvudvärken kom efter att hennes lillasyster Amy dog ett år tidigare i en bilolycka. När Erin får huvudrollen i en musikal blir hon irriterad på sin motspelare David vilket gör att huvudvärken blir värre. Snart förstår hon att huvudvärken har med Amy att göra, fast hon trodde att sorgearbetet var över...

Den här boken är jättebra och väldigt verklighetstorgen men på samma gång sorglig. Det var flera gånger som jag fick tårar i ögonen när jag läste den =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...